Verenigingsdag 2014 groot succes!

We troffen het weer met het weer....De hele dag een zonnetje! Iedereen was op tijd aanwezig in Akersloot. Toch niet zomaar naast de deur voor een aantal onder ons. Neem Karel en Truus Kruyt uit Emmerich am Rhein. Die moeten toch een behoorlijk stukje rijden! De dag begon , zoals gewoonlijk met koffie en een gebakje als ontvangst. Daarna werd de Jaarlijkse Algemene Vergadering gehouden, waarin o.a. de gewijzigde statuten werden besproken en aangenomen. De penningen waren volgens de Kas Commissie ook in orde dus kon de Voorzitter beginnen met zijn presentatie over de verschillende Kruiten( hoe ook geschreven) takken in Nederland en in het bijzonder de zgn. Zaanse tak. Er zaten 3 leden van die tak in de zaal, dus best interessant! Daarna werd het raadsel rond het gevonden Kasboek van R.Kruit uit Deventer afgerond. De Lunch werd aan boord gebruikt, dus spoedde iedereen zich na de presentaties naar het Ms. De Nesch. Een mooie rondvaartboot waarin wij allemaal een plaatsje konden bemachtigen. De smaakte prima en de verse broodjes waren geweldig. Ondertussen, na een uurtje varen, werd er aangelegd aan de Zaansche Schans. Hier werd een uurtje rondgebanjerd door een ieder. Stipt op tijd was iedereen weer aan boord. De thuisreis werd aanvaard onder het genot van een frisje of een stevige borrel. Wat opviel was dat iedereen met elkaar aan het praten was, er geen enkel sigaretje meer werd gerookt en dat we aan het eind 4 nieuwe leden erbij hadden. Dat moeten we dus meer doen!
Volgend jaar nieuwe kansen voor diegene die er dit jaar niet bij waren.